tisdag 29 januari 2013

De senaste dagarna har jag inte mått särskilt bra. Snuvig, hosta, huvudont, illamående, trött och allmänt ont i kroppen. Tror W dragit med sig "dagis-baciller" hem som drabbat just mig. Jag har ändå kunnat jobba men i morgon vette tusan om det går. Men vi siktar på det då det funkar så bra på förskolan. Vill få in dessa nya rutiner i våra liv nu.  


Jag har hittat en ny frukost-favorit som jag äter flera dagar i veckan, speciellt på helgen. Jag har snott receptet från den här duktiga kvinnan.



Kesoplättar med äpple, kanel och kardemumma

2 ägg
1 liten burk keso
3 msk dinkelmjöl
1 litet grönt äpple
kardemumma & kanel efter behag


Mixa alla ingredienser med stavmixer till önskad konsistens och stek på låg värme. Jag gör dem alltid i ugnen då jag aldrig lyckats med dem i stekpannan. Brukar köra dem i 200 grader tills dem ser klara ut. 
Servera med bär och vispad grädde eller turkisk yoghurt.
Hur smarrigt som helst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar